glömde viss å blogga ett tag!

ja jag har haft fullt upp med jobb, koloni renovering och familj så jag har inte bloggat på ett tag så nu tar vi igen lite.


först ut är en cool sak testa att temperera chocklad och sedan markera chokladen i spritspåse och spritsa ner virvlar i fryst marsala vin så får du detta
observera detta va första försöket och detta kan finslipas mycket mer om man vill.

hur som rätt coolt







sen har vi haft lite tårt beställningar som jag fixat till jobb

en variant med svartvinbär med hallongelé och spunnetsocker





sen i helgen gjorde jag en till en 40års fest
med vit bavaroise och hallonmousse samt brändmaräng







Nu börjar jag redan spåna på höstens menyer så nästa unge kommer i juli så gäller det att ha framförhållning, har spikat en rolig säsongsbetonat meny där jag förhoppningsvis kan utnyttja alla slottets frukt träd men först ska vi ha sommar och då blir det alla favorit bär iaf mina vi snackar om krusbär, rabarb, jordgubbar, smultron, åkerbär, alla färska örter, blåbär, vinbär, ja sommaren e magisk och jag hoppas innerligen att jorden på vår kolloni tar han om buskarna så jag får avnjuta allt i sommar och göra lite bakverk på kollo..
hoy hoy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0