bal på slottet

idag blev man filmad av hd på slottet när jag lade upp kvällens dessert, min kamera va väldigt suddig så fick bara skit bilder tyvär.
bloggen har fått en ny layout och jag e nöjd, nu jobbar jag lunch tor och fredag , fram till nästa inlägg så kommer ett recept på en trevlig botten till tex parfait eller cheesecake.

300g mörk chocklad
0,5dl grädde
100g digistive kex-mixade fint
2msk smör-smält

smält chocklad med smör och grädde, mixa digistive kexen och vispa ner i chockladen, spritsa ut i silpatt formar och skaka så det fördelas jämt i formarna, observera att smeten ser helt sprucken ut men vid kylt tillstånd så blir det spegel blankt och riktigt gott... använder detta mucket som botten på tex vanilj & vit chocklad bavaroise, mycket trevligt.



hoy hoy...

Kommentarer
Postat av: Hassan

Hej Jonas, Tack för en grym blogg.

Skulle du vilja dela med dej om ditt bästa bavaroise recept?



Tack på förhand.

Mvh Hassan

2012-05-19 @ 13:39:39
Postat av: Hassan

Tjenare Jonas, Tack för en grym blogg.

Jag undrar ifall du skulle vilja dela med dej av ditt bästa bavaroise recept?



Tack på förhand.

Mvh Hassan

2012-05-19 @ 14:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0