meny planering sommar 2012


Sitter för tillfället å skriver sommar konferans menyerna nu när slottet håller stängt en vecka för renovering.

Riktlinjerna är enkla, vad tyckte jag om som barn? då man va kräsen!.
Jo rabarber, krusbär, hallon, vinbär, äpple, päron, jordgubbar, alla dessa sommarfrukterna ska invigas.

Att inte konstra till det men ändå piffa upp gammla klassiker.
som tex maräng suisse eller hur fan det nu stavas, kör jag en -

chilli flamberad banan kompott med vaniljglass, flarn på banan och chocklad, mini maränger
enkelt, gott, och med twist

Att hålla sig till så få smaker som möjligt och ha variation på samma smak och utveckla varje enhet till perfektion då får man balans och helhet.




dags för 30 timmars recept skrivning, och som ni förstår blir det ingen matlagning på en vecka så det kommer bli ont om bilder.
men däremot kanske jag kastar in nåt litet recept i veckan.

hoy hoy




Och sen glömmde jag lägga ut en bild på agge, hon som kämpade med mina löjroms snittar





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0